Retourneren

Wat zijn de retourvoorwaarden?

  • Het retourneren van je online bestelling is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling.  
  • De originele labels dienen aan het kledingstuk bevestigd te zijn. Wij nemen alleen ongedragen, ongewassen en onbeschadigde artikelen retour. Het passen van kleding ziet Expresso niet als gebruik.
  • In een Expresso Store kan je retour alleen worden verwerkt op vertoon van de kassabon.
  • Wanneer je je online bestelling (weborder) wilt retourneren, vul dan het retourformulier volledig in. Deze voeg je samen met de te retourneren artikel(en) in de originele verpakking (vanwege het milieu). Op het retourformulier vind je de voorgedrukte retoursticker. Plak deze sticker over de oude adressticker.  
  • Bewaar het verzendbewijs (Track&Trace-code) tot je retourzending is gecrediteerd. In geval van vermissing van het pakket kan uitsluitend een onderzoek gestart worden met deze code. Zonder code kan het pakket niet gecrediteerd worden.
  • Wil je meerdere weborders retour sturen? Voeg deze dan niet samen, maar maak van elke weborder een aparte retourzending.
  • Retouren van aankopen van andere partners of andere webshoppartners kunnen niet verwerkt en gecrediteerd worden.
  • Het retourneren van je online bestelling is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling.  
  • Indien je wilt retourneren vul je het retourformulier volledig in. Deze voeg je samen met de te retourneren artikel(en) in de originele verpakking (vanwege het milieu). Op het retourformulier vind je de voorgedrukte retoursticker. Plak deze sticker over de oude adressticker.  
  • De originele labels dienen aan het kledingstuk bevestigd te zijn. Wij nemen alleen ongedragen, ongewassen en onbeschadigde artikelen retour. Het passen van kleding ziet Expresso niet als gebruik.
  • Breng de retour naar een PostNL-servicepunt. Bewaar het verzendbewijs (Track&Trace-code) dat je van het PostNL-servicepunt krijgt. Wij vergoeden alleen zoekgeraakte zendingen op vertoon van dit bewijs.
  • Sale artikelen mogen ook geretourneerd worden.
  • Wij streven ernaar het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van het retourpakket terug te storten. Dit gebeurt op dezelfde wijze als waarop je hebt betaald.
  • Retouren van aankopen van andere partners of andere webshoppartners kunnen niet verwerkt en gecrediteerd worden.
  • Indien je een artikel wilt ruilen voor een andere kleur of maat, dan retourneer je kosteloos het artikel dat niet aan je verwachtingen voldoet
  • Het ruilen of retourneren van je online bestelling is mogelijk bij een Expresso Store op vertoon van de factuur en binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling.
  • De originele labels dienen aan het kledingstuk bevestigd te zijn. Wij nemen alleen ongedragen, ongewassen en onbeschadigde artikelen retour. Het passen van kleding ziet Expresso niet als gebruik.
  • Terugbetaling van je retour in de winkel vindt plaats d.m.v. retourpinnen.
  • Ook voor retouren die via AfterPay zijn voldaan ontvang je je geld terug. AfterPay retouren moet je vervolgens zelf, met het retour ontvangen bedrag, alsnog voldoen bij AfterPay. Voor vragen over je betalingen via AfterPay, moet je contact opnemen met AfterPay.
  • Retouren van (online)aankopen van andere partners of andere partnerwebshops kunnen niet worden verwerkt en gecrediteerd.
  • Het ruilen of retourneren van een winkelaankoop is uitsluitend mogelijk bij een Expresso Store op vertoon van de kassabon én binnen 14 dagen na aankoop. Dit kan bij alle Expresso Stores in Nederland. Dit kan niet bij Shop-in-Shops de Bijenkorf, Batavia Stad, Rosada.
  • De originele labels dienen aan het kledingstuk bevestigd te zijn. Wij nemen alleen ongedragen, ongewassen en onbeschadigde artikelen retour. Het passen van kleding ziet Expresso niet als gebruik.
  • Aankopen gedaan in een Expresso Store kunnen niet geretourneerd worden naar de webshop.
  • Retouren van winkelaankopen van andere partners of andere partnerwebshops kunnen niet worden geaccepteerd.

Hoe lang het duurt voor je je geld terugkrijgt wanneer je retourneert, hangt er vanaf welke optie je kiest. 

OPTIE 1: JE ONLINE AANKOOP TERUG BRENGEN IN EEN EXPRESSO STORE

  • Terugbetaling van je retour in de winkel vindt plaats d.m.v. retourpinnen. Retourpinnen wordt binnen 1-2 dagen bijgeschreven.
  • Oók voor retouren die via AfterPay zijn voldaan ontvang je je geld terug. AfterPay retouren moet je vervolgens zelf, met het retour ontvangen bedrag, alsnog voldoen bij AfterPay. Voor vragen over je betalingen via AfterPay, moet je contact opnemen met AfterPay.


OPTIE 2: JE ONLINE AANKOOP RETOUR STUREN NAAR DE WEBSHOP

  • De retourbetaling gebeurt automatisch binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending, mits de retour voorzien is van het ingevulde retourformulier. Wanneer dit bedrag daadwerkelijk op je rekening staat, verschilt per bank en hangt af van de betaalwijze. Via iDEAL kan dit 2 á 3 werkdagen extra kosten. Wanneer het gaat om een creditcardbetaling kan het maximaal 31 dagen extra duren.
  • Bestellingen die via AfterPay zijn voldaan, worden gecrediteerd op je AfterPay-account. Voor vragen over je betalingen via AfterPay, moet je contact opnemen met AfterPay.
  • Bewaar het verzendbewijs (Track&Trace-code) tot je retourzending is gecrediteerd. In geval van vermissing van het pakket kan uitsluitend een onderzoek gestart worden met deze code. Zonder code kan het pakket niet gecrediteerd worden.
  • Wil je meerdere orders retour sturen? Voeg deze dan niet samen, maar maak van elke order een aparte retourzending.

Je hebt de digitale acceptgiro van AfterPay nog niet voldaan en retourneert je bestelling via de post. 

Indien je de digitale acceptgiro nog niet hebt betaald, dan komt de vordering of een deel daarvan te vervallen. Je ontvangt een nieuwe acceptgiro voor het resterende bedrag als je een deel van de bestelling hebt gehouden. 

Je hebt de digitale acceptgiro van AfterPay voldaan en retourneert je bestelling via de post. 
Indien je de digitale acceptgiro al hebt betaald, wordt het bedrag van je bestelling teruggestort door AfterPay.

Je hebt de digitale acceptgiro van AfterPay nog niet voldaan en retourneert je bestelling in een Expresso Store. 
Indien je hebt gekozen voor de betaalmethode AfterPay en je bestelling in een Expresso Store retourneert, ontvang je in de winkel het bedrag van de geretourneerde items retour. De betalingsverplichting van de digitale acceptgiro aan AfterPay blijft actief.

Je hebt de digitale acceptgiro van AfterPay voldaan en retourneert je bestelling in een Expresso Store.
Indien je hebt gekozen voor de betaalmethode AfterPay en je bestelling in een Expresso Store retourneert, ontvang je in de winkel het bedrag van de geretourneerde items retour.

Wanneer je voor je online-aankoop gebruik maakt van een kortingscode, wordt de korting over de bestelde artikelen verdeeld. Stuur je een artikel retour van de bestelling, dan vervalt de korting voor dit artikel. Stuur je de hele bestelling retour, dan vervalt de hele korting. Zodra de geldigheidsdatum is verstreken kan de kortingscode niet meer gebruikt worden op bestellingen.

Wanneer je bij een onlineaankoop gebruik maakt van een loyalty voucher, verjaardagsbon en/of welkomstbon, wordt het voucher/bonbedrag over de bestelde artikelen verdeeld. Stuur je slechts één artikel retour van de bestelling, dan wordt het voucher/bonbedrag voor dit artikel teruggezet op je voucher/bon. Stuur je de hele bestelling retour, dan wordt het hele voucher/bonbedrag teruggezet op je voucher/bon.  Zodra de geldigheidsdatum is verstreken kan de voucher/bon niet meer gebruikt worden op aankopen. 

Ja, je krijgt de verzendkosten vergoed wanneer je de gehele bestelling retourneert.
Indien je een deel van je bestelling retourneert, krijg je de verzenkosten niet vergoed. Let op: dit geldt ook voor een gratis gift. Indien je de gehele bestelling retourneert en je vergeet de gift te retourneren, dan kunnen de verzendkosten niet gecrediteerd worden. 

Helaas is het niet mogelijk om een online aankoop na betaling te annuleren. Je kunt de aankoop na ontvangst d.m.v. de bovengenoemde retourprocedure retourneren en gemakkelijk opnieuw het gewenste item bestellen.  

Neem contact op met de klantenservice door een email te sturen naar vragen@expresso.nl of bel onze klantenservice op telefoonnummer: 088 – 166 16 16 

Maandag t/m vrijdag       08.00 – 22.00 u 
Zaterdag                         09.00 – 18.00 u

Via de klantenservice ontvang je het antwoordnummer en het adres om je artikelen te retourneren.  
Het pakket kan niet retour gezonden worden naar het adres dat op de contactpagina staat vermeld, daar worden geretourneerde webshopaankopen niet in behandeling genomen. 

Dit heeft wel onze voorkeur (vanwege het milieu), maar is niet verplicht. Het is echter wel van belang de artikelen te retourneren in een stevige verpakking waarin de artikelen niet kunnen beschadigen.