Ontmoet ons team

STYLING

Het stylingteam ontwerpt de veertien verschillende collecties die Expresso elk jaar uitbrengt. Hiervoor bedenken de leden allereerst de concepten. Met kleurkaarten in de hand bezoeken ze stoffen- en garenbeurzen en kiezen zij de materialen voor elke collectie. Vervolgens worden alle stukken ontworpen op papier tot deze perfect zijn.

Het team is samengesteld uit professionals op het gebied van geweven en jersey prints, breiwerk, jersey, accessoires en concept design. Allemaal een andere specialiteit maar voor elk is het favoriete onderdeel van het proces hetzelfde; shoppen, shoppen en nog eens shoppen voor inspiratie in steden als Milaan, Londen en Antwerpen.


COUPE

Nadat de afdeling styling de schetsen van de kledingstukken af heeft, moet hier een kledingstuk van gemaakt worden. Hier zorgt de afdeling coupe voor. Allereerst gaan de patroonmakers aan de slag om van de schets een patroon te maken. Hierna wordt de stof op maat geknipt en gestikt door een naaister.

Wanneer het sample van een kledingstuk klaar is, wordt deze doorgepast op een pasdame met maat 38 en een pasdame met maat 46. Hierbij wordt gekeken of de stof goed verwerkt is, de pasvorm goed is en - even belangrijk - of de kleding de drager mooier maakt. Nadat de samples aangepast zijn, worden deze verzonden om op grote schaal geproduceerd te worden.</>


PRODUCTIE

Wanneer het stylingteam alle ontwerpen op papier heeft gezet, is het aan het productieteam om deze ontwerpen te realiseren. Aan de hand van kleurkaarten, tekeningen en concepten worden beurzen en producenten afgezocht voor de juiste stoffen en fournituren, de juiste kleuren en prints, en voor de juiste kwaliteiten. Op deze manier voldoen de items allemaal aan de eisen die wij aan de producten stellen en zijn de items qua kleur goed met elkaar te combineren.

Nadat zij de juiste stoffen en fournituren hebben gevonden zorgt het team ervoor dat de verschillende producenten in de verschillende landen de kledingstukken gedeeltelijk of soms geheel maken. Dit team zorgt dus dat elk item dat door styling is ontworpen tot een tastbaar product wordt gemaakt.

In dit team werkt ook de sustainability manager die waar mogelijk voor duurzamere stoffen zorgt. Ook controleert zij of de omstandigheden waarin de fabrieksmedewerkers werken naar de maatstaven van de Fair Wear Foundation zijn.


SALES

Buitendienst Zodra de samples van een collectie klaar zijn, worden deze voor het eerst getoond aan de Sales agenten. Dit gebeurt in een presentatie in de Expresso showroom in Amsterdam. Tijdens deze presentatie wordt de collectie geshowd door modellen en toegelicht door het stylingteam. Eventueel worden na deze presentatie items aangepast. Vanaf dat moment start de verkoopperiode van de collectie aan alle verkooppunten. Na het afsluiten van deze verkoopperiode wordt de collectie in productie genomen en verzonden naar alle verkooppunten en de webshop, zodat jij het kunt shoppen.

Binnendienst
Het binnendienst team verzorgt de klantenservice voor de verkooppunten, zodat klachten over kledingstukken die binnenkomen bij de verkooppunten worden geregistreerd en verwerkt. Daarnaast nemen zij ook nabestellingen aan van verkooppunten die hun voorraden willen aanvullen.


MARKETING & E-COMMERCE

Zodra de collecties klaar zijn, komt de Marketing en E-commerce afdeling in beweging. Dit team zorgt ervoor dat je op de hoogte bent van de laatste nieuwtjes en precies weet wanneer je naar de winkel of de website moet gaan, omdat er acties zijn gestart of omdat de nieuwe collecties binnen zijn gekomen. Dit team stelt je op de hoogte via de nieuwsbrief en het magazine dat elk seizoen wordt uitgegeven. Ook zijn de filmpjes in de winkeletalages van het marketing team en worden de klantenavonden door hen verzorgd. Ben je vaste klant, dan kun je profiteren van het Loyalty programma dat het team verzorgt.

De website en social media worden door de e-commerce leden van het team beheerd. Het team zorgt ervoor dat elke collectie te koop is in de webshop en het magazine vertaald wordt voor online gebruik. Op de social media worden de laatste nieuwtjes geschreven en sinds korte tijd beheert dit team ook de nieuwe weblog waarop je nog veel meer nieuwtjes en behind the scenes kunt bekijken.


MAGAZIJN

Het magazijn is het logistieke hart van Expresso, waar alle geproduceerde kleding wordt verzameld en opgeslagen. Vanuit hier stuurt het team alle producten naar de verkooppunten en het distributiecentrum van de webshop.

Het magazijn team zorgt er dus voor dat de Expresso stores, de verkooppunten en de webshop aangevuld worden en blijven. Zo grijp je nooit mis als het gaat om dat kledingstuk dat je op het oog hebt.


RECEPTIE & CATERING

Al het telefonisch contact dat bij Expresso in en uit gaat, loopt via de receptie. Wanneer onze leveranciers, verkooppunten en externe partners contact opnemen met Expresso krijgen zij dus gegarandeerd één van onze receptionisten aan de lijn. Ook beantwoorden zij de mailstroom van het algemene info@expressofashion.com mailadres en ontvangen zij alle bezoekers van het hoofdkantoor.

Alle medewerkers op het hoofdkantoor lunchen samen. De dames van de catering zorgen voor een gezonde lunch, waarna het Expresso Team weer lekker kan doorwerken. Op maandag verzorgt het team een vleesvrije lunch geïnspireerd op de Meatless Monday campagne.


ADMINISTRATIE & PERSONEELSZAKEN

Binnen dit team vallen de afdeling administratie en de afdeling personeelszaken.

Administratie is de financiële afdeling van Expresso. Hier worden alle financiële- en loonadministratie voor zowel de groothandel als de winkels en de webshop verwerkt.

Op de afdeling personeelszaken regelt het team de vacatures en sollicitatiegesprekken. Ook nemen de leden van dit team het verlof en verzuim, de arbeidscontracten, personeelsdossiers en salarisadministratie van de huidige werknemers op zich. Daarnaast adviseren ze werknemers van Expresso op het gebied van hun werk. Deze afdeling regelt dus alles rondom de huidige en toekomstige werknemers.