winkelmand
Nederlands
Menu
Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Ruilen & Retourneren

Op deze pagina vind je onze voorwaarden omtrent ruilen en retourneren. 

Storing PostNL:
De storing is opgelost waardoor het weer mogelijk is om pakketten te retourneren via PostNL.


Corona update:
Gedurende sluiting van onze winkels verlengen wij de retourtermijn tot 14 dagen na opening winkels.

Kies hieronder snel voor een onderwerp of ga verder naar beneden op de pagina voor alle informatie per onderwerp. 

Wat zijn de retourvoorwaarden?
  • Het ruilen of retourneren van uw aankoop of online aankoop is mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling.
  • Het artikel dient te allen tijde ongebruikt te zijn en verpakt in de originele verpakking met aangehecht prijskaartje of sticker.
  • Het passen van kleding ziet Expresso niet als gebruik.
  • Vergeet de aankoopbon/retourformulier niet!
  • Retourneren van aankopen van andere partners of andere partnerwebshops kunnen niet verwerkt en gecrediteerd worden.

Wat zijn de retourvoorwaarden van winkel aankopen?
Het ruilen of retourneren van een winkelaankoop bij een Expresso winkel is mogelijk binnen 30 dagen na aankoop en op vertoon van de kassabon. Aankopen bij partners zoals van de Bijenkorf of wehkamp.nl kunnen niet worden geretourneerd in een Expresso winkel. Ook is het niet mogelijk een online aankoop in de winkel retourneren.

Wat zijn de retourvoorwaarden van online aankopen?
Het retourneren van je online aankoop is mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en/of passen, tenzij anders vermeld. Retourneren van jouw online bestelling is ook mogelijk in de Expresso winkels. Retourneren van winkelaankopen of van andere partnerwebshops dan expresso.nl kunnen niet verwerkt en gecrediteerd worden. Helaas is het niet mogelijk een online aankoop te retourneren in de winkel.

Kan ik een online aankoop ruilen?
Het ruilen van een online aankoop is helaas online niet mogelijk. 

Is het mogelijk om in een winkel een online aankoop te retourneren?
Helaas is het niet mogelijk een online aankoop te retourneren in de winkel.

Hoe wordt mijn online aankoop gecrediteerd?
Online aankopen die worden teruggestuurd bij een PostNL pakketpunt moeten voorzien zijn van het ingevulde retourformulier. De retourbetaling gebeurt automatisch binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending. Wanneer dit bedrag daadwerkelijk op jouw rekening staat, verschilt per bank en hangt af van de betaalwijze. Via iDEAL kan dit 2 á 3 werkdagen extra kosten. Wanneer het gaat om een creditcardbetaling kan het maximaal 31 dagen extra duren. Bewaar het verzendbewijs (Track&Trace-code) tot jouw retourzending is gecrediteerd. In geval van vermissing van het pakket kan uitsluitend een onderzoek gestart worden met deze code. Zonder code kan het pakket niet gecrediteerd worden.

Kan ik mijn online aankoop retour sturen per post vanuit Nederland?
Je kunt jouw retourzending, in originele verpakking, kosteloos retour sturen. Plak de verpakking dicht en plak het bijgeleverde retourlabel op de verpakking. Zorg dat het label goed zichtbaar is. Geef jouw pakket af bij een PostNL Pakketpunt. Let op: Je krijgt een ontvangstbewijs van jouw retourzending. Bewaar dit verzendbewijs (Track&Trace-code) tot jouw retourzending is gecrediteerd. In geval van vermissing van het pakket kan uitsluitend een onderzoek gestart worden met deze code. Zonder code kan het pakket niet gecrediteerd worden. Zodra wij jouw bestelling retour hebben ontvangen, wordt dit per e-mail aan je bevestigd. Aan een retourzending per post zijn geen kosten verbonden. Wil je meerdere orders retour sturen? Voeg de orders samen, maak niet van elke order een aparte retourzending.

Retourneren buiten Nederland
Kosten voor de retourzending is voor eigen rekening en afhankelijk van de vervoerder en grootte van het pakket. Het pakket kan kosteloos in Nederlandse Expresso winkels en postkantoren worden ingeleverd.

Waardebon gebruikt bij een online aankoop?
Wanneer je bij jouw online aankoop gebruik maakt van een Expresso Waardebon, Verjaardagsbon, Welkomstbon of Member Tegoed wordt deze waardebon weer geheractiveerd zodra jouw bestelling retour ontvangen is. Zodra de geldigheidsdatum is verstreken kan de waardebon niet meer geheractiveerd worden.

Kortingscode gebruikt bij een online aankoop?
Wanneer je voor jouw online aankoop gebruik maakt van een kortingscode, wordt de korting over de bestelde artikelen verdeeld. Stuur je een artikel retour van de bestelling, dan vervalt de korting voor dit artikel. Stuur je de hele bestelling retour, dan vervalt de hele korting. Zodra de geldigheidsdatum is verstreken kan de kortingscode niet meer gebruikt worden op bestellingen. Neem dan even contact met ons op. Het kan zijn dat je retour niet goed is verwerkt of dat de betaling niet is gelukt. We kunnen met jouw gegevens de retour zoeken en zorgen voor een oplossing.

Wanneer ontvang ik de verzendkosten retour bij het retourneren van mijn bestelling?
Je krijgt de door jou betaalde verzendkosten retour wanneer:

  • Je de gehele bestelling retourneert
  • Er een artikel uit jouw bestelling is beschadigd, verkeerd geleverd of niet correct geleverd. Indien dit het geval is, neem dan contact op met vragen@expresso.nl

Om u de beste gebruikservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Voor meer inhoudelijke informatie en het onderscheid die wij hier in maken, verwijzen wij u door naar ons cookiebeleid.